Víkendový roadtrip – Skotsko | den 1

Ve čtvrtek odpoledne k nám přilej po třičtvrtě roce cestovatel. Naplánoval trasu okolo Skotska a prej jestli pojedeme. No to víš, že jsme hned souhasili a byli šťastní, že bude návštěva i roadtrip. Protože Lake District posledně, který naplánoval byl super.

V plánu bylo, že pojedeme okolo třetí v sobotu ráno aby jsme se trochu na tu cestu prospali. Jenže Jony končil v deset v práci a Adam byl celý den v pátek na cestách, přišli kolem jedenácté domu a oznámili, že vyrážíme hned. A já na to..jste blázní? Musíte se vyspat!

No to víš, že jsem na ně byla krátká a jelo se hned. A možná to bylo lepší rozhodnutí. Kdyby spali jen pár hodin byli by unavenější než když jeli celou noc.

Samožřejmě, že jsem většínu cesty tam prospala. Ve Skotsku u první zastávky Alexandria – Balloch jsme byli okolo šesté ráno. Ráno bylo teda pěkně prošedivělý. Pršelo a byla hustá mlha.

Ale, co bych od Skotska chtěla i tak to mělo velký kouzlo.

Projížděli jsme okolo největšího jezera Anglie Loch Lomond, který jsem skoro neviděla. Jen pár úseků, ale byli nádherný to jo. Pak už mi padaly oči a já se dala ku spánku.  Zastavili jsme na lesní cestě v místě, které se jmenovalo Arrochar. Usli jsme a  spali asi do deseti.

Aspoň se kluci trochu prospali.

Když jsme se probudili, počasí bylo jako vyměněný. Přesně na místě, kde jsme zastavili, byla čirá řeka plná peřejí. Prošli jsme se trochu dál lesem a objevili vodopád.

Čekala nas ještě dlouhá cesta před náma a tak jsme museli vyrazit.

Chtěli jsme si dát někde snídani a teplý čaj nebo kafe. No řeknu vám, pokud pojedete do Skotska, připravte se, že na vás s teplou kávou nečekají na každém rohu. A některé benzínky zkrátka mají od devíti do sedmi a pak si tankuj, kde chceš. Po cestě jsme objevili hotel. My s Jonym jsme to chtěli vzdát a byli moc stydliví se zeptat. Naštěstí s nami byl Adam, který se ničeho nebojí a my dostali teplou kávu i přesto, že pro veřejnost otevřeno nebylo. Jen pro ubytované zákazníky. Místo to bylo jako bychom skočili tisíc let zpět do minulosti. Připomínalo to zámek. Protstě nádhera.

Představ si. Ty bohatý lidi ve fancy oblečení asi v předdůchodovém věku a pak tam přišli my. V trekovkách od bláta, totálně unavený a v teplákách ale kávu jsme dostali a ještě vyděli tak krásný místo. Byli jsme spoko.

Potom už to začalo. Ta krásná příroda. Snídani jsme sice neměli, ale v tu chvíli jsme na to asi ani nemysleli. Nejdřív jsme zastavili u nějaký příjezdový cesty, kde jsme se šli projít do okolí. Všude hory a les. Uprostřed jezero a při cestě k němu nám dělali spolešnost ovečky.

Už s tohohle jsme byli totálně omámený. A pak jeli dál. Zastávka byla snad každých pět minut.

Na co je potřeba se připravit, že se ve Skotsku mění počasí jako hodinky. Pět minut prší a padne mlha a dalších pět minut svítí sluníčko.

No zástávek bylo asi dvacet než jsme dorazili do konečné zastávky. Všude velikánský zelený hory. Mezinimi každou chvíli jiné jezero. Spousta vodopádů a potoků tekoucích z hor. A ty nádherný pohádkový lesy. I přesto, že to počasí se tam opravdu často mění tak pokaždý je to nádherný, ikdyž je půlka hor v mlze, ikdyž svítí slunce. A musím říct, že tolik duh jsem neviděla snad za celý svůh život jako tady.  A tak to nebudu dlouze okecávat a radši ti ukážu pár fotek.

Ballachulish – Glencoe
Onich

Cílová zastávka dne bylo městěčko Fort Augustus, kde se nachází snad nejznámější jezero Loch Ness.

Celý den jsme ale nejedli. Jen trochu borůvek, ořechy a další ovoce. Po cestě je jediné městečko široko daleko, kde jsou obchody. Fort Williams. Zastavili jsme se na Mekáči a nacpali si pupky po celém dni a zároveň udělali nákup na další den abychom byli připravení a nemuseli hladovět další den.

Ikdyž na jídlo z nadšení nebylo moc pomyšlení..

Ve Fort Augustus jsme měli zajednané Airbnb. Byl to útulný bungalov. Typický skotský domek. Navečer jsme si ještě prošli městečko a jezero Loch Ness. Bylo příjemné. Ty typické domečky a příroda.  Navíc díky coroně tam nebyli žádní lidé. Obvykle by tam totiž v létě byly davy.

Večer jsme byli tak šťastní když jsme zalehli do té útulné postele a těšili se, co uvidíme na další den kdy máme jet až na Isle of Skye.

Na zbytek výletu se můžeš těšit v druhém díle.

Zanechat odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

Logo WordPress.com

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit /  Změnit )

Google photo

Komentujete pomocí vašeho Google účtu. Odhlásit /  Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit /  Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit /  Změnit )